zaterdag 15 juni 2013

Examen tips

We zitten weer volop in de examens, en geef toe we hebben allemaal wel een beetje stress de een wat meer dan de ander.Dit is natuurlijk erg logisch aangezien dit de laatste examens zijn voor de vakantie en geef toe, het voelt tovch beter om de vakantie te starten met een goed eindresultaat.
Vandaag geef ik jullie enkele tips om jullie examen tot een goed einde te brengen.


Het beste is sowieso om je eigen leer methode die voor je werkt te vinden.De één leert beter met een samenvatting te schrijven de ander leert beter door de leerstof luidop te zeggen,te recorden en vervolgens te beluisteren.Mijn leermethode is anders en die deel ik vandaag met jullie al te graag
Als je herhalingsvragen hebt gekregen leer deze dan, markeer de antwoorden in je boek, heb je geen herhalingsvragen gekregen probeer er zelf dan te maken.Ook wat handig is is om leerkaartjes van deze vragen te maken; vouw een papier in 8 stukken en knip deze stukken uit,op de ene kant schrijf je de vraag op de andere het antwoord, je kan deze makkelijk in je tas stoppen en meenemen naar waar dan ook, onderweg naar je examens als je bijvoorbeeld met de trein of bus gaat kun je deze ook gebruiken om even nog vlug te leren met een vriend(in); raar maar waar maar ik heb ondervonden dat je ook heel wat leerstof binnen krijgt door andere mensen te ondervragen.

Natuurlijk leer ik buiten dat ook door mijn curcus door te lezen, ik persoonlijk doe dit liever op mijn bed inplaats van mijn bureau maar,het beste is om uit te zoeken waar je het beste studeert en nee voor de tv is nu even geen optie.
Zorg er ook voor dat je iets comfortabel aantrekt tijdens het leren, leren doe je meestal thuis dus bij wijze van spreken; als jij je goed voelt in bikini ga dan in bikini leren.
Word je snel afgeleid tijdens het leren?Speel dan muziek af, maar doe dit wel met oortjes of een koptelefoon , hierdoor wordt je 'afgesloten van de buiten wereld' en word je minder snel afgeleid.
Tijdens het leren moet ik altijd iets hebben om te snacken en te drinken.Qua drinken drinkt ik tijdens het leren bijna altijd bruiswater maar qua snacks varieer ik liever; druiven, olijven, sultana koeken, nootjes, oreo.... schrijf er enkele op een papier en geef deze aan je ouders en zeg dat ze niet alles moeten kopen maar dat dit even wel nodig is voor de examens, en nee ga iet zelf naar de supermarkt want dan kom je waarschijnlijk toch met teveel thuis..
Wees niet te hard voor jezelf maar meen af en toe een pauze.Na hoeveel minuten leren en hoe lang?Dat bepaal je zelf.Ik neem het liefst een kwartier pauze na een hoofdstuk te leren(of 2 hangt er vanaf hoe lang het is).
Leuke dingen moeten even wachten.Ookal klinkt het heel verleidelijk om bij je vriend te blijven slapen, examens gaan even voor, maar jullie kunnen wel even videochatten,bellen of als hij dicht bij je in de buurt komt kun je hem ook even zien.
Leren tot midden in de nacht en maar 3 uur slaap?Nee dat is geen slim plan,zorg ervoor dat je minstens 6 uur kan slapen, en als het kan is 8 uur nog beter.

Succes!
 Bron foto's: weheartit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen