dinsdag 5 november 2013

Tips tijdens zieke dagen

Ik heb het wéér zitten; een keelontsteking!Ik heb dit elk jaar in november/december en aangezien ik keelontstekingen jaarlijks minstens één keer heb, ken ik ondertussen al genoeg tips en essensials.
Deze tips & tricks zullen 'denk ik' ook wel van pas kunnen komen bij koorst,griep en andere toestanden.
Vermijd koude dranken en drink soep, mijn absolute nummer één soep tijdens het ziek zijn is kippensoep!

Draag een joggingbroek en een loszittend shirt of een pyjama.Vergeet ook zeker pantoffels niet want met blote voeten rondlopen dat het nog erger maken.

Ga zeker niet naar buiten.Als bijvoorbeeld de hond uitgelaten moet worden doet wel even iemand anders dit, jij moet nu rusten!Indien je echt een belangrijke afspraak hebt kleed je dan ook warm en vergeet zeker een sjaal niet.

Kijk 'net zoals je klein was' Disney films, nostalgie,nostalgie!

Als je een bad neemt neem dan zeker geen warm bad maar een lauw badje, zeker als je koorts hebt.

Als je net zoals ik nu een keelontsteking heb is eten niet altijd gemakkelijk omdat je keel toe is, gelukkig is puree de oplossing!

Heb je nog een stapel boeken liggen die je wil lezen maar het komt er nooit van?Lees deze dan!Het kan nu eindelijk.

Way zijn jou tips als je ziek bent?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen