vrijdag 30 augustus 2013

Tag: Back To School!

Ik hou van tags, hoe meer hoe liever!Door mijn blog weet je al redelijk veel van me, maar ik zwijg eigenlijk heel veel over school; tijd om daar verandering in te maken met deze back to school tag.Voor mij begint de school nu bijna en aan de ene kant kijk ik er wel naar uit maar aan de andere kant niet, waarom wel en waarom niet?Kom het teweten in deze tag!



1. Naar welke klas ga je?
Ik ga naar het 5de jaar dierenzorg!Ik ben echt benieuwd


2. Wat is je minst favoriete vak en meest favoriete vak op school?

Praktijk!Ik doe dierenzorg dus mijn praktijk is met dieren, dit jaar komt er de les over honden bij!Echt super leuk, al heb ik door mijn werk wel een stapje voor.Mijn minst favoriete vak is denk ik toch wel Frans, ik kan echt mijn plan trekken in het spreken van Frans maar het schrijven is een echte ramp!



3. Wanneer moet je weer naar school?

In België is het de gewoonte dat alle scholen op 1 september starten, dit valt nu op een zondag dus word dit verplaatst naar maandag 2 september, bijna dus!

4. Hoe laat word je wakker?
Om 6 uur, ik doe best wel een leuke richting maar je moet er wat voor over hebben.Soms slaap ik uit tot 6.10 maar dat is dan ook echt de maximum

5. Hoe lang doe je erover om je klaar te maken voor school?
Een half uur à drie kwartier, ik moet om 6.45 de deur uit om mijn trein te halen, mijn make-up doe ik heel soms op de trein, maar ik vind dat nogal akward om te doen.

6. Waar heb je zin in dit jaar?
Zoals ik al zei, het praktijk vak honden, maar ook kijk ik uit naar mijn stage's die ik elke week ik een dieren speciaal zaak mag gaan doen.Omdat deze iets dichter bij huis is kan ik die dagen tot 7 uur in mijn bed liggen, héérlijk.

7. Waar koop jij je schoolspullen?

Ik koop niet echt nieuwe school spullen, ik onlangs nog wel enkele nieuwe pennen bij de action gaan halen maar that's it, kaften,pennenzakken enzo kunnen nog van vorig jaar worden gebruikt dus waarom zou ik er nieuwe kopen?Tenzij ik er natuurlijk heel leuke zie.

8. Broek of rok?
Ik hou van rokjes, maar op school vind ik een broek toch gepaster hoor.

9. Rugzak of handtas?
Hier is een grappig verhaal; ik ben een stadsmeisje en ben van de eastpak schoudertassen gewoon.Tot ik dus naar school ging op den boeren buiten.Daar liep iedereen met een rugzak rond.Ik ben niet echt iemand die met de menigte meeloopt ofzo maar het was toch vreemd om als enige met schoudertas rond te lopen dus nu heb ik wel een rugzak, in de stadsscholen zou dit een schande zijn,but i don't care.

10. Drie musthaves voor school
-Deo, ik haat het als mijn oksels stinken.Ook wordt de vraag; 'hé heeft iemand deo, de mijne is op' gestelt, misschien grappig feitje maar op de eerste dag kunnen zo nog vriendschappen ontstaan, door deo!
-Een haarrekkertje, bij de praktijk moet lang haar altijd in een staart worden gebonden of je krijgt zo'n rubberen elastiek.
-Mondspray, ik geef het toe; soms als ik me te veel haast vergeet ik mijn tanden te poetsen, ik heb geen zin in de hele dag uit mijn mond te stinken dus mondspray is de ideale oplossing.

11. Beste tip voor school
Neem altijd een pen mee, als je toch eentje vergeet en er een van iemand leent geef deze dan terug, anders krijg je achteraf nooit meer een pen, van niemand!



12. Welke agenda heb je?

Weeral typisch iets voor België,wij mogen onze agenda's niet zelf kiezen we hebben er eentje van de school zelf.

Ga jij deze tag doen?

3 opmerkingen:

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen