maandag 7 april 2014

Chiquita een jaar lang bij ons-Furry Friend Tag

Onlangs zag ik op het youtube account van Morgan Joyce de Furry Friend Tag, vandaag ga ik deze tag dan ook doen.Ik heb 3 huisdieren maar omdat vandaag Chiquita een jaar lang bij ons al is leek het me gepast om Chiquita eens in de spotlights te zetten.


Wat is de naam van je huisdier?
Chiquita, we hebben deze naam gevonden op een lijst van Disney namen op wikipedia, omdat onze andere huisdieren 'Berlioz en Figaro' ook Disney namen zijn wouden we het een beetje in het rijtje houden.Chiquita betekent trouwens 'Klein meisje' daar ben ik onlangs achter gekomen, heel toepassend dus!Ook slaapt ze het liefst in een Chiquita bananen doos 'terwijl ze een mand heeft'
Wat voor soort dier is het en welk ras?
Ze is een chihuahua een hondje dus, haar vachtkleur is charbonné
Hoe lang heb je je huisdier al?
Vanaf vandaag 1 jaar,officieel is het pas in mei.Normaal gesproken zouden we voor haar zorgen tot ze een thuis had,maar uiteindelijk kochten we haar.

Hoe kom je aan je huisdier?
Dat is een lang verhaal!Chiquita was vroeger een fokteef die ze uiteindelijk in de winkel hebben binnengebracht waar ik vroeger werkte, 'omdat chihuahua's niet veel geld meer opbrachten' moesten de fokkers er niets meer van hebben en zat ze dus bij ons in de winkel 'ze had zelfs nog geen naam!'
Hoe oud is je huisdier?
Ze wordt ik oktober 10.
Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Het feit dat ze soms toch wel een eigen willetje heeft,wanneer ik met haar ga wandelen en ze heeft geen zin meer om te wandelen gaat ze op de grond liggen en beweegt ze niet meer, toen ik eens met haar agility deed besloot ze om in het midden val het veld te gaan rollenbollen in het gras.
Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
Ik kan me geen leven meer indenken zonder Chiquita, hoewel ze zich heel vaak afstandig houd denk ik toch dat ze maar al te goed weet wat een gezin voor haar betekent, als we eens met het hele gezin om stap zijn gaat ze nooit verder als er iemand meer dan 4 meter achterblijft.ook neemt ze nooit snoepjes aan van vreemden.

Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Ik heb ontelbaar veel leuke herinneringen aan haar, ik neem ze als ik kan overal mee naar toe!In de Olmense zoo mogen bijvoorbeeld dieren mee dus toen ik met haar daar was,was dat echt wel een leuke ervaring, omdat Chiquita zelf ook nog nooit een leeuw had gezien!
Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Chichi en banaan.

1 opmerking:

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen