dinsdag 28 mei 2013

Movie Tag

Ik hou van films, en van tags!Die 2 in één combinatie is dus perfect voor mij.Vandaag ga ik dus ook The Movies Tag doen.Ik zie veel films en heb een toch best wel grote dvd collectie, ik heb een dvd kast van IKEA maar daar passen ze belangen niet allemaal in.

1. Favorite movie of all time?
Dat is makkelijk!Sleepy Hollow het is best al een oude film maar ik vind hem prachtig.Misschien ken je wel het figuur 'de ridder zonder hoofd'?Wel over dat figuur gaat de film.De film heeft een donker sfeertje, maar ik zou hem niet onder de categorie horror zetten, wel is de film niet aan te raden voor extreem gevoelige magen.

2. Favorite scene from that movie?
Ik vind opzich de hele film mooi, maar als ik toch een scene moet kiezen kies ik voor de scene dat  Katrina Ichabod naar haar oude 'huis' meeneemt en hem vertelt over haar moeder.Ze vertelt hem ook dat ze kardinalen prachtige vogels vind maar het zielig zou vinden om er zo één in een kooi te doen.Vervolgens laat Ichabod haar zijn thaumatroop zien en laat zien dat niet alles is wat het lijkt.
Ik weet dat ik deze scene nogal hectisch heb uitgelegd maar op youtube kon ik geen enkel filmpje over deze scene vinden.Maar mensen die Sleepy Hollow hebben gezien weten wat ik bedoel.

3. Favorite actors /actresses?
Moeilijk!Ik vind heel veel acteurs en actrices leuk.Maar echt een favoriet heb ik niet.
Ik vind bijvoorbeeld Lucy Hale een erg leuke actrice,ze is niet geweldig goed maar ze speelt wel altijd in leuke films.Leighton Meester vind ik ook erg leuk, ze heeft nog niet in veel films mee gedaan en ik ken haar vooral als Blair uit Gossip Girl, maar ik vind opzich dat ze wel goed kan acteren.

4. Most annoying actor/actress? 
Sommige mensen houden van haar, andere haten haar.Het is nu niet dat ik haar haat maar Kirsten Stewart zie ik toch liever niet acteren, in films weet ik nooit of ze nu bang, boos, verdrietig of blij probeert te spelen, in het begin dacht ik dat dat haar personage in Twilight was, maar hoe meer films ik van haar zag hoe vaker het me opviel dat ze altijd de zelfde gezichtsuitdrukkig heeft

5. Best director?
Tim Burton, hij heeft zoveel leuke films geregisseerd, niet alleen Sleepy Hollow 'mijn favoriet' maar ook Nightmare Before Christmas, Sweeney Todd, Dark Shadows... Niet alleen zijn films zijn leuk maar ook de videoclip Here With Me van The Killers vind een meesterwerk.Tim Burton heeft zijn eigen stijl die je in elke film terug ziet, zelf in Charlie And The Chocolat Factory vind je de typische Burton kenmerken terug.

6. Favorite guilty pleasure film?
Ik heb best wel veel Guilty Pleasure films, maar een van mijn favorieten is Aquamarine.Als ik eens in een dipje zit kan deze film mij weer zo goed oppeppen.Ik hou best wel op zijn tijd van eens van een chickflick.

7. Favorite tear jerker?
Als er dieren in voor komen laat ik meestal wel een traantje vallen, zoals bij Hatchi, het is een film die denk ik elke honden liefhebber wel kent, en de meesten hebben er ook een traantje bij gelaten als je het verhaal op zich hoort is het nog niet zo zielig maar de film...tranen gegarandeerd.Ook moet ik bij Two Brothers elke keer een traantje laten, deze gaat over 2 tijgerwelpjes die op jonge leeftijd van elkaar gescheiden worden, zeker het kijken waard.

8. Character from a movie that scared you the most?
Jigsaw, ik wil hier eigenlijk niet te veel over kwijt,want dan begin ik er weer te veel over na te denken. Maar ik denk dat wel meerdere mensen weten wat ik bedoel...

9. Movie you love everyone hates?
Beautiful Creatures vond ik persoonlijk een erg leuke film, hij wordt ook wel de heksenversie van Twilight genoemd, maar ik vond Beautiful Creatures beter, helaas dachten veler hier anders over, de meesten vonden Twilight beter en zeiden dat Beautiful Creatures gewoon een zielige rip-off was.Ik stel me vaak voor dat Beautiful Creatures er eest was,dan zouden de meningen misschien anders zijn.

10. Movie you hate everyone loves?
Swimming Pool is een redelijk onbekende film, maar de mensen die hem hebben gezien vinden hem over het algemeen heel goed,ik snap niet wat mensen goed aan deze film vinden, hij is saai en langdradig en dat noemt zichzelf een thriller en net als het een beetje spannend word is de film gedaan.Kan iemand me uitleggen wat der zo goed aan deze film is?

11. Favorite animated movie?
Nu vraag je me iets heel moeilijk!Ik hou sowieso van alle Disney films en ik denk toch dat de Leeuwenkoning er uit springt, maar ook The Nightmare Before Christmas en Spirit vind ik erg leuk.Maar nu heb ik er toch 3 opgenoemt die hoog staan in mijn favorieten lijstje.

12. Actor/actress crush?
Een echte crush heb ik niet echt op iemand, wel vind ik veel acteurs schattig/knap, ik moest meteen aan Johnny Simmmons denken, opzich niet een heel knappe acteur maar ik vind hem wel schattig.

13.  Favorite movie villain?
Ik vond dit een moeilijk vraag omdat ik niet meteen echt op een slechterik kon komen uitendelijk kies ik toch maar voor Angelique Bouchard van Dark Shadows, ze is niet zomaar de eerste beste slechterik, ze is vals omdat ze verliefd is, en dat vind ik wel leuk omdat de meeste slechteriken gewoon slecht zijn maar Angelique  heeft een reden en historie dat ze zo slecht is.

14. What movie surprised you the most?
Burried, het idee alleen al leek me enorm langdradig 'een film die alleen maar plaats vind in een kist met maar één acteur, dat kan toch nooit goed zijn?' dat dacht ik dus maar uitendelijk heb ik de film toch gezien en daar ben ik blij om.Door Burried heb ik ingezien dat Ryan Reynolds een echte goede acteur is.

15. If you could only keep one movie what would it be?
Makkelijk, Sleepy Hollow, het heeft redelijk lang geduurt voordat ik hem ergens ik een winkel had gevonden en ik was dus ook zo blij toen ik hem eindelijk had.

16. One remake you wish had never been made?
Ik kan niet echt op eentje komen, maar ik vond het wel jammer dat The Lion King vorig jaar in 3D in de bioscoop kwam, The Lion King is zo'n mooie getekende film en het klopt gewoon niet in 3D, het idee was misschien wel leuk maar het klopt gewoon niet.

17. Favorite movie genre/favorite movie from that genre?
Drama/thriller, daar horen onder anderen Taken, The Stepfather en Remember Me (drama) bij, natuurlijk hoort Sleepy Hollow er ook bij maar dat wisten jullie al.

18. What's the first movie you remember watching in theaters
 Tarzan, ik was toen 3 jaar en als ik me niet vergis had mijn moeder kaartjes voor de première in Antwerpen.Ik vind het nog steeds een mooie film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen