donderdag 30 mei 2013

Avril Lavigne door de tijd heen,videoclip editie

Een tijdje geleden maakte ik een gelijkaardige blogpost  over Miley Cyrus, nu ga ik er eentje maken over Avril Lavigne maar dit keer met videoclips,Avril is nu ongeveer al 11 jaar aan haar carrière bezig en is in die tijd heel wat verandert 


Haar eerste singel Complicated was meteen al een grote hit hier was ze echt nog een skatemeisje inclusief met stropdas en een driekwart broek.Ik hou echt van deze clip hier zie je echt nog de jonge Avril.
In haar 2de videoclip 'sk8er boi was Avril niet veel verandert wat me wel opvalt is dat ze hier net wat weer make-up draagt.
In I'm With You is Avril qua stijl heel wat verandert, je herkent haar niet meer in vergelijking met de vorige 2 clips en ook de muziek is wat rustiger geworden met meer boodschap in de tekst.


Het skatemeisje wordt stilletjes aan omgewisselt voor een punkertje.Dat zie je duidelijk in Don't Tell Me, toch zie je hier en daar nog een het skatemeisje.Grappig detail dat me opvalt; Avril had al ombre haar voordat het in was.
De eerste videoclip waar Avril een jurk droeg was My Happy Ending.Valt het jullie ook op?Net zoals in haar 2 vorige hits is het weer een lied over liefdesverdriet.Avril wordt ook steeds vrouwlijker
Als je Compicated en Nobody's Home met elkaar gaat vergelijken lijkt het bijna onmogelijk dat deze  door dezelfde zangeres zijn gezongen deze tekst is zo diep en kwetsbaar.Hoe ze er uitziet met die jurk en krullen met daarover dat sepia-achtige effect, prachtig en erg vrouwlijk.
En dan komt ineens de vrolijkere periode van Avril terug.He Wasn't  is een liedje om vrolijk op te dansen als er niemand kijkt.Avril heeft wel haar lange krullen en jurk ingeruilt voor stijl haar en kleding wat meer in de skater-punk stijl.Ook is de videoclip minder rustig dan gewoonlijk.

Een van haar bekendste liedjes is toch zeker Girlfriend hier zagen we haar ook voor het eerst met een roze lok.Van de skater blijft er niet veel meer over nu is het vooral een punkachtige stijl.Ik vind ook dat haar gezicht ineens veel volwassener is.Maar haar liedje is nog altijd zeer vrolijk en speels, net zoals de videoclip.
When you're gone is een prachtig rustig nummer van Avril, en dit keer gaat het niet over een gebroken hart.Wel over een geliefde, maar dat kan even goed gewoon een goede vriend zijn, de tekst is zeer volwassen en de clip is net ietsje anders dan al haar andere clips.Ook haar make-up is prachtig in deze clip en haar haar heeft een prachtige slag
En daar is het weer, het roze lokje.Hot is echt iets helemaal anders dan Complicated, korsetten,een chique club, danseressen...van de skater is er echt niets meer over.
The Best Damn Thing is vooral erg roze.In het begin zagen we nooit iets roze bij Avril maar het is wel duidelijk dat door de jaren heen roze haar lievelings kleur is geworden ze is erg girly geworden terwijl ze in het begin meer one of the boys meer was.
Jullie weten misschien al wel dat ik een enorme Tim Burton fan ben.Na een lange tijd niets van haar te hebben gehoort kwam ze af met Alice, een promolied voor de Burton film Alice In Wonderland.Ik en helemaal weg van de clip.
 En toen maakte het roze lokje een comeback, maar deze keer was er ook een groene lok bij.What The Hell is een meezinger.Ze is erg vrouwlijk maar toch laat ze zien dat ze niet het typische meisje is want ze laat ook duidelijk in haar clip zien dat ze van basket houd maar ook van winkelen.
En de roze lok was weer weg,maar de groene bleef.Haar lievelings kleur is nu denk ik roze want in de clip Smile vind je veel groene details terug, de clip is zo schattig, ze draagt ook weer shirts met een printje en ze laat zien dat ze nog steeds all stars draagt.
Wish You Were Here is een zeer emotionele videoclip, ik vind hem niet zo super maar ik vind het wel knap dat ze haar ziel zo open legt, haar haar is redelijk natuurlijk en qua kleding houd ze het ook simpel.
Here's To Never Growing Up is voorlopig haar laatste videoclip,je ziet echt dat ze volwassen is geworden maar dat trekt Avril zich niets van aan.Voor het eerst zien we weer in een lange tijd haar skateboard...en haar skatekleding waarschijnlijk verwijst dit dat Avril misschien aan de buiten kant veel is verandert maar vanbinnen is ze nog steeds de skater van 2002.



2 opmerkingen:

  1. Hey,ik heb perongeluk je bericht verwijdert terwijl ik wou antwoorden, anyway; als je van bands houd moet je maar eens Zebrahead opzoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen