donderdag 13 juni 2013

Een brief naar mijn jongere ik.

Ik ben recent 17 geworden, en ik ga niet liegen,ik heb heel wat meegemaakt in die 17 jaar.
Vandaag ga ik dus een brief naar mijn jongere ik schrijven ik moest een beetje nadenken naar welke 'jonge ik' ik nu wou schrijven. Uitendelijk kies ik dan voor het meisje dat net op de middelebare school zit.


Hey.
Ik weet dat het nogal moeilijk is om je te benaderen, je luistert liever niet naar advies van anderen; mijn advies luister eens, niet iedereen bedoelt het slecht en vooral je ouders vallen nog mee,je moet echt,iet verwachten dat je nu al alleen naar concerten mag gaan.Over concerten gesproken, hoe vaak je er nu nog over praat en hoevaak je er nu nog aan denkt; ooit zal je Jonas Brother periode stoppen, ookal beweer je nu dat je het altijd zult zijn wacht nog maar anderhalf jaartje het zal stilletjes aan vervagen.Oh! en trouwens stop nu even met zeuren voor blauw haar met roze highlights; wees blij met je oker highlights die zien er nog iets of wat natuurlijk uit en met een beetje geluk van de zon krijg je zelfs nog natuurlijke highlights.Maar denk even na, blauw haar?Je zult het elke week moeten bij kleuren of je hebt last van uitgroei en laten we allebei eerlijk zijn; daar heb je het geduld niet voor.Misschien wel de tijd maar geloof me op en dag ga je deze school verlaten en ga je echte vriendinnen leren kennen waarmee je zult afspreken dus dan heb je geen tijd meer voor de kapper.En stop ook eens met altijd naar de populaire jongens te kijken en kijk eens wat beter rond wat eigenlijk,de jongen waarmee je lang 'zeker 2 jaar' gelukkig mee gaat staan is er al een tijdje je moet gewoon beter kijken en mensen een 2de kans geven,het is niet omdat bepaalde mensen 4 jaar geleden irritant waren dat ze dat nu nog zijn, maar wacht daar even mee het is niet omdat je in het middelbaar zit dat je nu al meteen een vriendje moet hebben, laat het gewoon allemaal op je af komen.Leer ondertussen ook eens wat meer van de kleine dingen in het leven te genieten nu gaat alles nog heel goed maar je weet nooit waneer het mider gaat worden; je zult dingen zien  die je eigenlijk nooit wou zien, er zullen dingen gebeuren waarvan je nooit dacht dat ze met je gingen gebeuren maar geloof me je komt er vooral sterker uit er je leert steeds meer en meer je eigen menig te respecteren dit betekent niet dat je blauw haar moet hebben maar meer dat je weet waar je naar toe wilt in het leven en wees eens eerlijk is die kinderdroom gewoon een kinderdroom of wil je hem nog steeds, dierenzorg is inderdaad geen makkelijke richting maar wat wil je echt graag?En niet alleen die 'kinder'droom kun je verwezenlijken  maar nog zo veel meer.
Wees niet te hard voor jezelf probeer niet het onmogelijke een rijke zakenvrouw zul je toch nooit worden en populair al helemaal niet maar raad eens; je zult uiteindelijk wel gewaardeerd worden.En je zult mensen leren kennen die je gewoon nemen zoals je bent.En ja je mag nog altijd een aparte stijl hebben maar zorg er gewoon voor dat het draagbaar is.

1 opmerking:

  1. Dit soort tags zijn altijd leuk om te lezen! Goede brief en leuk geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen