zondag 17 november 2013

Het verlaten dorp 'Doel'

'Schatje wat gaan we vandaag doen?' vroeg mijn vriend gisteren ochtend aan mij al lachend zei ik 'zullen we naar het kerncentrale dropje Doel gaan?' alhoewel ik dit lachend zei vond mijn vriend dit toch een leuk idee, het dorp is zo goed als onbewoonbaar, er leven denk ik slechts een 9-tal mensen nog zonder elektriciteit en water uit putten waarschijnlijk halen, mijn vriend wou hier al een tijdje naar toe en gisteren zijn we er dus naar toe geweest.

 'Doel' is een fotografische schat huisjes die leeg staan en vol graffiti zijn bespoten, en als bonus hadden wij gisteren ook nog eens de dikke mist die over het land hing wat de stad een spooky effect gaf, met de profesionele camera die ik van mijn mama heb geleend zijn we dus op stap gegaan.

Om te beginnen gingen we naar de begraafplaats, toen we het dorp binnenreden zag ik werkelijk op elk huis wel graffiti laar wonder boven wonder is het kerkhof zo goed als onaangetast, hier en daar zijn er wel graven met brasten 'zoals op de foto' maar je moet je ook bedenken dat er graven tussen lagen van zo'n 100 jaar geleden!

Op de begraafplaats was een hekje die in verbinding stond met 'ik denk' de wild begroeide tuin van de pastorie, in de pastorie zelf kun je niet komen maar de tuin was wauw.



Geloof het of niet maar hier rijd blijkbaar ook nog een bus naar toe.Al raad ik aan om met de auto er naar toe te gaan want ik denk niet dat dit de meest ideale plek is om alleen op je bus te wachten.Dit dopje is echt dood, buiten een handjevol mensen met een fototoestel kom je er ook werkelijk niemand tegen.




Dit was trouwens mijn favoriete graffiti, hij doet me een beetje denken aan The Corspe Bride.

En hier volgen nog enkele foto's van deze 'spookstad'



























 Ik vind het echt een aanrader als je eens een uitstapje wil doen dat niet teveel kost en als je een graag bezig bent met fotografie.

Weet jij nog een verlaten dorpje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen