vrijdag 27 juni 2014

I Love My City

Al mijn hele leven woon ik in de stad Antwerpen zeg ik altijd vol trots als mensen vragen waar ik woon.
Dit is de stad waar ik ben geboren en ben opgegroeid, en vroeger was ik niet zo trots op het feit dat ik in een stad woonde, het feit dat ik nooit buiten kon spelen of geen tuin had was moordend voor mij, maar met het opgroeien heeft het appartement waar ik woon mijn hart gestoten.
Pas sinds enkele jaren heb ik de waarde van de oude, stenen gebouwen op de meir kunnen waarderen. 
En toch kan ik soms vloeken op het feit dat ik in een stad woon vlak bij een plein waar er zo nu en dan een stevig feestje vol zatlappen wordt gegeven, maar aan de andere kant, hoeveel mensen wonen maar op 5 minuten van de meir?Niet veel!!Mensen dromen er altijd van om in grote wereldsteden te wonen, ik ook, maar dan besef ik dat ik min of meer toch wel een een wereldstad woon.Ookal is het net zo een grote trekpleister als Berlijn, Parijs of Rome toch behoort Antwerpen tot de wereldsteden, al is dat wel onderaan de lijst.
De kleine straatjes waarvan niet veel mensen ze kennen zijn vaak schatten voor fotografie en de vele winkels die je in Antwerpen vind zijn ontelbaar, van de grote ketens die je op de meir vindt tot de kleine boetiekjes die je in oude straten terug vind. En als je kan zelf een heel klein beetje strand gevoel hebben wanneer je aan Sint-Anneke zit met een uitkijk op de schelde met aan de overkant de skyline van Antwerpen.
Ik heb vaak op Antwerpen gevloekt, met name het verkeer maar om eerlijk te zijn zou ik het voor geen enkele andere stad of dorp willen verwisselen, als ik kon kiezen bleef ik hier mijn hele leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen