dinsdag 1 oktober 2013

Halloween films

Zoals ik gisteren al zei,ik hou van Halloween, vandaag ga ik weer een blogpost maken in het Halloween thema 'beter vroeg dan nooit'.Zoals jullie misschien wel weten ben ik een echte film maniak, ik heb er al ontelbaar veel gezien!En om wat in de Halloween sfeer te komen zet ik altijd films op die me toch wel een beetje dat Halloween gevoel geven!


Sleepy Hollow, hoe kon deze ontbreken?Het gaat over de bekende mythe van de ridder zonder hoofd in het dorpje Sleepy Hollow;Hij terroriseert het dorp al een hele poos door hoofden af te hakken en deze dan mee te nemen van bewoners. Detective Ichabod gelooft niet in zo'n verhaaltjes al een onthoofde ridder en besluit om naar Sleepy Hollow te gaan en te uit te zoeken wat er echt aan de hand is.
Het is geen echte horror maar wel prima voor de Halloween sfeer.


Again geen horror maar wel horror sferen, al zou ik het niet aanraden voor iemand die niet goed tegen kleine enge momentjes kan,want op een bepaald ogenblik vond ik een bepaald beeld wel eng.
Ik heb het namelijk over The Brothers Grimm, iedereen kent ze vast wel van hun sprookjes en ja hier komen ook enkele referentie's voor in de film 'zoals Rapunzel'.Ook hier word een mysterie opgelost namelijk waarom er steeds meisjes verdwijnen uit een dorp.Ik vond het echt een heel leuke film!


Oke, ik weet dat veel mensen tegen remake's zijn maar ik vond de remake van A Nightmare On The Elm Street stiekem leuker.
Ik denk dat elke horror-fan deze wel heeft gezien, of op zen minst er van heeft gehoort.Ik zal je aanraden als je voor de eerste keer de film ziet dat je deze dan zeker niet voor het slapen gaan gaat zien.Het gaat namelijk over enkele tieners die al nachten lang geterroriseerd worden door Freddy 'iemand die hun in hun slaap probeert te vermoorden'.


Dat tiener meisjes zo nu en dan raar kunnen zijn dat weten we allemaal,het heeft met hormonen te maken.Maar Jennifer lijkt er toch wel over te gaan in Jennifers Body.Nadat ze met haar beste vriendin Needy naar een concert gaan waar de club uitbrand lijkt Jennifer iemand helemaal anders te zijn, en ondertussen loopt er ook nog een moordenaar rond die zijn lijken opeet,maar wacht is de moordenaar wel zeker een hij?En waarom is de band waar ze naar toe gingen plots zo beroemd?


Fright Night is een komische horror, maar verwacht je niet aan Scary Movie toestanden.Het is serieuzer en zonder al die belachelijke parodie's , alhoewel dat hij is uitgekomen toen net de vampieren hype on z'n ergste was.Ik vind hem opzich nog wel grappig en leuk om eens te zien.


Ik ben er nog steeds niet uit of het nu bedoelt is als Halloween of kerst film.Maar ik kijk hem zonder probleem zelfs in de zomer!Ik heb het namelijk over The Nightmare Before Chirstmas.Tim Burton is sowieso al mijn favoriete regisseur.Leuke liedjes, mooie animatie, wat heeft een mens meer nodig op Halloween?


Welke film ga jij zien met Halloween??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen