zondag 11 mei 2014

Mijn top 4 Eurovision

Gisteren was het de finale van Eurovision 2014, al was het voor mij geen al te grote verassing: Oostenrijk  opvielhad gewonnen. Waarom het voor mij geen verassing was? Omdat het opviel en dat is al lang een redelijk belangrijke factoor in het Eurovision. Vond ik ze daarom perse slecht?Nee helemaal niet! Ik vond dat ze de wedstrijd dubbel en dik had verdiend maar ze staan toch niet mijn in mijn persoonlijke top 4.




Ookal wist ik dat ze geen schijn van kans maakte om te winnen: ik vond IJsland toch een ter toch boven uitspringen! Vrolijke melodie, kleurrijke pakjes: i love it!


Minder vrolijk en kleurrijk maar wel heel mooi was het liedje van de Russische tweeling. Ik vond het trouwens super kinderachtig van het publiek hoe ze soms reageerde : die meisjes konden toch zelf niets doen aan die oorlog tussen Oekraïne en Rusland? Wist je trouwens ook dat dit dezelfde tweeling was die in 2006 het Junior Eurosong hebben gewonnen?

Ook het liedje van Hongarije vond ik prachtig! De choreografie tijdens de show vond ik trouwens ook heel mooi gedaan want het sloot ook goed tegen de tekst aan.


En we sluiten de top vier met Zwitserland. Ik vind het zo een vrolijk nummer! De zanger zijn Engels was misschien niet op zijn best maar ik vond de melodie gewoon heel leuk! Ook het gefluit er tussen maakt dat ik het net ietsje leuker vind.


Welke landen vond jij het leukst?

3 opmerkingen:

  1. Ik vond het eigenlijk allemaal erg tegenvallen, alleen ons eigen liedje vond ik mooi! Dat Oostenrijk heeft gewonnen is eigenlijk alleen maar een politiek statement :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het gisteren avond gezien. wel tof dat nederland 2e geworden is! Ik vond spanje goed hoog zingen!

    Liefs, Natiza
    Nog een fijne moederdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen