donderdag 15 mei 2014

Review:Action koude wax strips

Nu de zomer er weer aan komt is het weer tijd voor gladde benen, ik ben al jaren trouw aan een scheermesje en schuim maar door mijn donkere haar zie je helaas na drie dagen alweer heel donkere stoppels, en dat is opzich niet echt fijn!Ik heb allang aan het alternatief 'waxen' gedacht maar ik was er lichtelijk angstig over: zou het niet megea-veel pijn doen?
Na een lange tijd liggen twijfelen heb ik deze wax strips van Action gekocht: deze waren slechts 1.75, dus als ik na een beurt beslis dat het toch niets voor mij is is het niet zo veel verloren geld.



Voor de prijs van 1.75 heb je 24 strips 'waarvan 18 grote en 6 kleine' ook krijg je er 3 nabehandelingsdoekjes bij; in de gebruiksaanwijzing wordt aangeraden deze te gebruiken.De grote strips zijn voor benen en armen en de kleine voor bikinilijn 'al durf ik te wedden dat ze bij 'snorren' ook prima werken'.

De gebruiksaanwijzing is in elk geval heel duidelijk; je krijgt aanwijzingen voor 'voor,na en tijdens' de behandeling.
Toen ik nog wat meer informatie op het internet zocht werd ik best wel bang: zo zouden sommige vrouwen echt hebben moeten huilen van de pijn.Ik zal niet liegen: mijn pijn grens ligt niet overdreven laag maar ik kan zeker niet alles verdragen!Ook worden niet alleen de haartjes maar ook de wortels uit getrokken dus als je al weet dat je de pijn van epileren aan je wenkbrauwen met een pincet al te pijnlijk is voor je, raad ik je waxen zeker niet aan!


Er zijn verschillende soorten wax, je hebt koude en warme wax, ikzelf gebruik de koude 'toch moet je deze tussen je handen warm maken' maar dit is niet zo simpel als het lijkt en je moet redelijk hard wrijven.
De strips zijn vrij plakkerig, mij leek het een goed idee om mijn benen te waxen om een comfortabele plek 'mijn bed dus' maar hierdoor blij op een gegeven moment een stukje van de strip op mijn beddengoed kleven en dat was niet bepaald prettig
Ik moet zeggen dat het waxen qua pijn goed meevalt!Het valt een beetje te vergelijken met de pijn als je ducktape van je benen moet halen 'ja op kamp heb ik me ooit met iemand samen gebonden met ducktape' maar dan net ietsje intensiever.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet meteen van onder de indruk was want er bleven veel haartjes nog op mijn benen, eerst had ik zelfs de indruk dat geen haartjes afkwamen, maar de strip toonde gelukkig aan dat dit niet zo was.
Na het eerste been gedaan te hebben besloot ik maar om even de stoppen en de overgebleven wax af te spoelen, want zoals de foto aantoont waren mijn benen kleverig en rood van de wax. 'ik vind trouwens dat mijn benen op deze foto er heel raar uit zien.

Maar het spoelen was een ramp! Eerst deedik het met een flinke straal van de sproeikraan maar toen ik merkte dat dit niet werkte besloot ik om er met een washandje over te gaan, slecht idee! Want toen ik er met mijn washandje over ging bleek de wax streker dan het washandje te zijn en had ik stukjes washandje op mijn benen!
Pas toen kwam ik op het idee dat er ook doekjes waren en die gebruikte ik meteen; het gaf slecht een beetje effect maar ik merkte wel dat de doekjes vooral uit olie bestond en besloot ik dus om met massage olie over mijn benen te gaan om te zien om dit wel werkte , en gelukkig werkte het!
Mijn benen voelen nu wel wat zachter maar ik heb het gevoel dat ze niet bijzonder veel hebben gedaan, ik denk dat ik voorlopig maar bij mijn scheermesjes blijf!
Oh trouwens, ik wou jullie ook nog even dit grappige filmpje over waxen delen!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het nog nooit geprobeerd juist vanwege dit soort filmpjes ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef.. dit ziet er niet goed uit zeg! Doe voorzichtig hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen