zaterdag 28 september 2013

Wat is belachelijker?

Een avondje met oordopjes rond lopen om het geluid te dempen, of om je hele leven met gehoorschade rond te lopen?
Ik weet mijn antwoord allesinds wel!De gehoorschade natuurlijk, alleen zijn veel leeftijds genoten het niet met me eens,ze dragen liever geen oordopjes omdat het een belachelijk zicht is.


Maar uiteindelijk ken ik inmiddels al drie mensen met gehoor schade 'Mijn oren kunnen tegen veel geluid' zeiden ze altijd maar achteraf hadden ze spijt dat de geen oordopjes in hadden 'gehoor schade is niet meer te herstellen, je loopt van de rest van je leven met een piepend geluid rond'
Oke,ik ga nu niet de heilige spelen, ik steek niet altijd mijn oordopjes in maar heb er altijd wel op zak als ik naar een fuif of dergelijke ga, ik doe ze in als ik aan mijn oren merk dat het geluid te hard staat, natuurlijk krijg ik dan wel eens vreemde blikken op me geworpen,maar hé,ik ben nog maar 17,ik wil niet voor de rest van mijn leven met gehoorschade rond lopen.
Maar ik ken jammer genoeg niet veel jongeren die zoals mij denken, je hebt maar één leven daar moet je van genieten, klopt maar je hebt ook maar één paar oren en die moet je goed behandelen.
Op de meeste fuifen en festivals delen ze ook meestal oordopjes uit omdat de maatschappij er zich van bewust is dat er steeds meer en meer jongeren met gehoorschade rond loopt.

En jij heb jij oordopjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen