woensdag 7 augustus 2013

Dik??

Tegenwoordig vinden veel tienermeisjes zich snel 'dik' terwijl ze meestal een normaal gewicht hebben.Toch merk ik dat er rond om mij steeds meer en meer leeftijdsgenoten willen afslanken, door te dieëten.En onlangs kreeg ik op mijn blog ook een reactie van een meisje dat zichzelf dik vind.
Maar zijn die personen ook echt dik?
Door de media zijn wij vooral een slecht beeld beginnen te krijgen van wat 'dik' is.We proberen ons allemaal te spiegelen aan Victoria Secret Angels.Veel meisjes willen net zo dun worden maar eenmaal als ze dit doel hebben bereikt zien ze dat nog eens niet en blijven ze door gaan tot ze uiteindelijk ziek worden.
Ook maken ze in de mediawereld steeds meer en meer grapjes over dik zijn.In tienerfilms wordt bijvoorbeeld bijna altijd het 'dikke' meisje slachtoffer van pesterijen, hierdoor zijn de meeste ook bang geworden om zelf gepest te worden omdat ze de films té realistisch zien.
Je gewicht hangt van veel af, niet alleen je vet maar ook hoe groot je bent, hoeveel medicatie je neemt,je leeftijd, of je je menstruatie hebt...dit allemaal zorgt er voor hoe veel je weegt, kijk daarom niet alleen naar de weegschaal.

Natuurlijk is er een verschil tussen enkele kilootjes kwijt willen geraken of het doel om het lichaam van een topmodel te bereiken, ik wil dus niet zeggen dat het ongezond is om een béétje af te vallen maar doe dit op een gezonde manier, sla ontbijt zeker niet over en honger jezelf zeker niet uit, maar ga sporten!
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat fietsen enorm helpt voor de  bovenbenen.
Ook kun je in plaats van chips 's avonds een bakje fruit eten.Of in plaats van frisdrank gewoon water drinken,of in plaats van de trap de lift te kiezen.
Om gezond af te vallen moet je alternatieven zoeken maar je mag zeker geen enkele maaltijd overslaan!
En het uitspuwen 'boulimia dus' is ook niet gezond.Moest je toch anorexia of boulimia hebben, zoek dan meteen hulp! 

Zit jij lekker in je vel?

1 opmerking:

  1. In plaats van de trap de lift te nemen, vind ik niet heel gezond, lijkt mij haha!
    Maar wel een belangrijk artikel, goed dat je het er over hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen