donderdag 29 augustus 2013

Een droom

Ik heb wel vaker gekke dromen 'ik heb het nu dus over de dromen als je slaapt' vaak blijf ik er nooit echt over nadenken omdat ze meestal niet zo enorm speciaal zijn maar onlangs had ik echt een gekke droom, hij leek zo echt en hoe vaker ik er aan denk hoe meer ik me realiseer dat dit echt een leuke droom was.
Vandaag dus een nogal aparte post, namelijk over die droom.


Ik weet niet hoe ik eigenlijk op deze droom in eerste instantie ben gekomen, waarschijnlijk omdat ik de dag ervoor de film up had gezien.Maar op en dag besliste ik dus om met een luchtballon een reis te maken, naar waar?Dat wist ik zelf niet!De wind ging bepalen naar waar ik ging.Twee andere meisjes gingen mee, toen we opstegen hoorde we van mensen dat het ging onweren maar toch gingen we naar boven met onze ballon.Toen we boven de wolken waren 'ja ik weet dat dat niet kan met een luchtballon maar dat was mijn droom' zagen we inderdaad verschillende donkere wolken waar wij boven vlogen gelukkig gingen wij de andere richting in.

Onze eerste stop was op een dak van een enorm hoog huis,vermoedelijk in een Engels dorpje.Via een ontsnappingsluikje konden we naar binnen, het huis zat vol met spulletjes, we moesten eerst drie verdiepen af tot we aan het bewoonde gedeelte kwamen, ja leest het goed het was een zolder van drie verdiepingen.Er liepen allemaal gekke mensen in het huis rond en ook een jongetje van een jaar of tien, die vertelde dat het huis ban hem was inclusief het plein dat er bij hoort!Op de dat plein was een ballonnen tentoonstelling, toen  we hem vertelde dat we hier waren gekomen met een luchtballon stond hij erop dat we een van deze ballonnen zouden meenemen op reis, dat we het nodig hadden aangezien er een storm op komst was, we kregen de ballon,namen afscheid en lieten ons door de wind meeslepen

Toen we op een rots vlak aan een strand waren wist ik meteen dat we in Spanje waren, hier waren ook twee vriendinnen van mij 'niet dat ik ze echt kende' op vakantie.Toen de twee meisjes besloten om in Spanje te blijven wouden zij de volgende ballontrip mee doen, zo gezegd zo gedaan.De stop in Spanje was maar van korte duur omdat het stuk waar we zaten alleen uit rotsen bestond.
We gingen oostwaards en kwamen in Griekenland terrecht, ik kon Corfu zien maar onze ballon besloot te landen op een eiland ten westen.Het was een verhoogd eiland dus konden we zo op Corfu neerkijken, ik zag zelfs het hotel waar ik verbleef 'even voor de duidelijkheid langs de westkant van Corfu is geen eiland'Het was best al laat een moesten een slaapplaats zoeken, we kregen van een of andere boer de toestemming om op een weiland te slapen vlak naast een toeristen winkeltje

Ik vond het er zo mooi en wou blijven.Mijn vriendinnen vonden dit jammer en vroegen ook hoe ik thuis zou graken, ik zou gewoon met het vliegtuig gaan.Mijn vriendinnen gingen dus de reis voort zetten en ik bleef achter.Maar na een tijdje had ik er al spijt van, ik wou meer van de wereld zien!Plots was de luchtballon boven me, ze duwde snel een laddertje naar buiten, de wind had hun terug bij mij geblazen
Plots,boven Bulgarije begaf de luchtballon het, we vielen recht in een soort gletsjer maar dan eentje zonder ijs, toen we beneden waren kwamen we in een wonder-modder grot terecht, als je een bepaalde gang zou volgens zou je op een plaats komen die de grot speciaal voor jou kiest.

Toen we een aantal gangen hadden gevolgd kwamen we terecht in een stuk van de oceaan, een stuk wat nog niet ontdekt was, we zagen daar in de verte een eiland en een van mijn vriendinnen wist dat dit het verloren deel van Mexico was, het was een stukje wat ooit van Mexico was afgescheurd.
En toen werd ik wakker...

Het gebeurt raar of zelden dat ik me een droom nog zo goed kan herinneren!En ik weet niet wat ik met deze post wil bereiken, ik had gewoon zin om een droom op te schrijven.

Heb jij weleens gekke dromen?

2 opmerkingen:

  1. Haha wat een leuke en aparte droom! Ik herinner mijn dromen bijna nooit, en ik vergeet ze best snel. Alleen die van vroeger toen ik klein was kan ik me nog goed herinneren. Dat waren meestal precies dezelfde dromen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen