maandag 19 augustus 2013

'Ik haat die muziek stijl!''Zeker?'

Soms geven wij te snel ons oordeel over iets.Dit heeft deels met de media te maken, zo hebben mensen bijvoorbeeld al snel het idee dat emo's zich snijden, dat homo's meteen vrouwelijk moeten zijn en zo kan ik voort blijven gaan.Hierdoor geven we ook snel de menig dat we iets haten of leuk vinden terwijl we maar slechts weinig hierover weten, zoals muziek.


'Ik vind hiphop niet leuk,hiphop is mijn stijl niet, ik luister niet naar hiphop.'Die woorden heb ik vaak uitgesproken.Maar hoeveel wist ik van hiphop?Niet veel!Ik kende alleen de muziek van tv en radio en ik had dus meteen het beeld dat de meeste hiphoppers vooral over seks en geld zongen, en meestal was het rap.
Maar nu blijkt dat ik het fout had!Onlangs ben ik op youtube op de hiphopper Anami Vice gebotst en ik was meteen weg van het liedje Time I Ever Had, dat liedje gaat helemaal niet over geld of seks.


Ik moest het aan mezelf toegeven, ik was fout en nog niet een beetje.Maar toen dacht ik dat ik niet alleen zo dacht.Zo denken mensen bij metal muziek meteen aan screamo liedjes terwijl dit maar een klein deeltje van metal is.
Eigenlijk is de media over het algemeen een monster wat ons de verkeerde ogen geeft op het leven van ons zelf maar ook van muziek.Je word ook meteen in hokjes gestopt maar eigenlijk; waarom zou iemand die viool speelt niet naar Zebrahead luisteren, of iemand vol tattoo's en piercing mag toch ook gerust klassiek luisteren.We zouden eens dringent moeten stoppen met zeggen dat we een muziekstijl haten, want volgens mij is er geen enkele mens op de hele aardbol die bijvoorbeeld elk pop liedje kent, want hier en daar kunnen er uitzonderingen zijn, laten we vanaf nu beslissen dat we de zin in haat 'in mijn geval dus' hiphop vervangen door; over het algemeen vind ik hiphop niet zo leuk.

Welke muziek stijl vind jij over het algemeen niet zo leuk?

1 opmerking:

  1. Super goed en leuk artikel, ben het zo met je eens!
    Ik vind eigenlijk alle muziekstijlen leuk, wel afhankelijk van de artiest;)
    Check mijn blog voor een kortingsactie:)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties en comentaar toegestaan,geen spam en beledegingen